@ARTICLE{RImaz, author = {Merghati khoii, Effat al-sadat and RImaz, Shahnaz and Zarei, Fatemeh and dastoorpour, Maryam and }, title = { Exploring The Teaching and Learning Approaches from the viewpoint of Postgraduate Students and their Lecturers}, volume = {1}, number = {3}, abstract ={زمینه و هدف: دوره‌های تحصیلات تکمیلی محل تلاقی و فصل مشترک آموزش و پژوهش در عالی‌ترین سطوح خود می‌باشد که در آن برجسته‌ترین دانش‌پژوهان جامعه به عالی‌ترین مباحث علمی می‌پردازند. اثربخشی شیوه‌های آموزشی در این یادگیری فراگیران با ایجاد شواهد نظام‌مند و مبتنی بر تحقیق کمتر مورد توجه بوده است. لذا این پژوهش با هدف تبیین دیدگاه‌ها، تجربیات و ادراکات اساتید و دانشجویان از شیوه‌های آموزش و یادگیری مؤثر در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. مواد و روش‌ها: در این پژوهش کیفی اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران شرکت نمودند. مشارکت‌کنندگان در ابتدا به‌صورت هدفمند و سپس مبتنی بر نمونه‌گیری نظری انتخاب شدند. با 25 نفر مشارکت‌کننده، داده‌ها به اشباع رسید. مشاهده مشارکتی در کلاس‌های درس مدرسین و مصاحبه متمرکز با دانشجویان و اساتید روش‌های اصلی جمع‌آوری داده‌ها بود. از روش تحلیل محتوا بر اساس الگوی گراهایم برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته‌ها: با استفاده از تجزیه‌وتحلیل به روش مقایسه مداوم داده‌ها، یافته‌ها تحقیق در سه حیطه ویژگی‌های اساتید، انتظارات دانشجویان و تعامل بین استاد و دانشجو توصیف شد. نتیجه‌گیری: یافته‌های پژوهش بازبینی برنامه‌های آموزشی به‌منظور کاربرد روش‌های نوین تدریس در جهت ارتقاء یادگیری و رضایتمندی دانشجویان را پیشنهاد می‌کند. }, URL = {http://journal.ihepsa.ir/article-1-100-fa.html}, eprint = {http://journal.ihepsa.ir/article-1-100-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Health Education and Health Promotion}, doi = {}, year = {2013} }