@ARTICLE{Taghdisi, author = {Ebrahimnia, Mehdi and Akhoundi, Ali and Rouhollahi, Mahboubeh and Taghdisi, Alireza and }, title = {Decision Making in Health Education and Health Promotion Interventions Using the Evidential Reasoning Approach}, volume = {5}, number = {1}, abstract ={تصمیمات در آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت معمولاً به‌طور هم‌زمان تحت تأثیر عوامل متعدد قرار می‌گیرد، بدین معنی که پژوهشگران با محیط تصمیم‌گیری چندمعیاره مواجه می‌شوند. همین امر انتخاب گزینه کامل‌تر و صحیح‌تر را با اهمیت بیشتری روبرو می‌سازد. با توجه به این‌که در مداخلات آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت عوامل گسترده‌ای در تصمیم‌گیری دخالت دارند، استفاده از روشی که بتوان هم‌زمان معیارهای کیفی و کمی، با واحدهای مختلف و امکان در نظر گرفتن عدم قطعیت را داشته باشد، دارای مزیت بالایی است. روش تصمیم‌گیری استدلال شهودی بر مبنای معیارهایی که توسط کارشناسان خبره امتیازدهی می‌شود، برای انتخاب گزینه‌ برتر استفاده می‌گردد. مزیت استفاده از این روش قابلیت استفاده از اطلاعات با فرمت‌های مختلف و دارای عدم قطعیت، قابل‌اعتمادتر و واقع‌بینانه‌تر بودن آن از یک ماتریس تصمیم‌گیری معمولی و اطلاعات خروجی آزموده¬تر آن است. نوع مقاله: مطالعه مروری. }, URL = {http://journal.ihepsa.ir/article-1-586-fa.html}, eprint = {http://journal.ihepsa.ir/article-1-586-fa.pdf}, journal = {Iranian Journal of Health Education and Health Promotion}, doi = {10.18869/acadpub.ihepsaj.5.1.51}, year = {2017} }