Iranian Journal of Health Education and Health Promotion
آموزش بهداشت و ارتقای سلامت
Iran J Health Educ Health Promot
Medical Sciences
http://journal.ihepsa.ir
1
admin
2345-346X
2345-3265
10.22034
fa
jalali
1401
12
1
gregorian
2023
3
1
11
1
online
1
fulltext
fa
طراحی مدل بازاریابی گردشگری سلامت در دهکده های سلامت
Designing a health tourism marketing model in health villages
آموزش بهداشت و ارتقای سلامت
Health Education & Health Promotion
پژوهشي
Research
<strong>زمینه و اهداف</strong>: گردشگری سلامت آینده گردشگری می باشد، بر همین اساس بررسی پیرامون آن مساله اساسی و مهم می باشد و این تحقیق در همین راستا با هدف طراحی مدل بازاریابی گردشگری سلامت در دهکده های سلامت شکل گرفت.<br>
<br>
<strong>مواد و روش ها: ا</strong>ین پژوهش از انواع تحقیقات سنتز پژوهی مبتنی بر رویکرد بررسی مطالعاتی در حیطه موضوع مورد بررسی بود و از همین رو جامعه این تحقیق کلیه مقالات و پژوهش های در دامنه سال های 2010 تا 2021 داخلی و خارجی بود که پس از انتخاب اولیه 69 پژوهش، 23 تحقیق به بررسی نهایی این پژوهش راه یافتند.<br>
<br>
<strong>یافته ها</strong>: یافته ها نشان داد در زمینه اثر گذاری بر مدل بازاریابی گردشگری سلامت و تاثیر آن در جذب توریسم بر اساس بررسی های اولیه در شاخص های اثر گذار بر مدل بازاریابی گردشگری سلامت سه طبقه کلی قابل استنباط و بررسی است. این مراحل شامل سه بعد اساسی بازاریابی بین الملل(معرفی بین الملل)؛ عناصر بازاریابی و امکانات و تسهیلات موجود می باشد. در این زمینه 3 بعد اصلی بر اساس 25 مضمون و 103 زیر مضمون شناسایی گردید و طبقات شناسایی شده با نشانگرهای بیشتری ارائه گردید.<br>
<br>
<strong>نتیجه گیری</strong>: بر اساس یافته های بدست آمده در طراحی مدل بازاریابی گردشگری سلامت و تاثیر آن در جذب توریسم در دهکده های سلامت باید توجه به زیر ساخت ها و امکانات و شرایط در کنار الگوی بازاریابی کلی مورد هدف قرار گیرد.<br>
<br>
<strong>Background and Object:</strong> Health tourism is the future of tourism, on this basis, the investigation around it is a fundamental and important issue, and in this regard, this research was formed with the aim of designing a health tourism marketing model and its effect on attracting tourism in health villages.<br>
<br>
<strong>Materials and Methods</strong>: The method of this research was synthesis Study. On the study review approach in the subject area and therefore the community of this research was all domestic and foreign articles and researches in the range of 2010 to 2021, after the initial selection of 69 researches, 23 researches were included in the final review Research started.<br>
<br>
<strong>Results: </strong>The findings showed that in the context of influencing the health tourism marketing model and its impact on attracting tourism, based on the initial investigations, three general categories can be inferred and investigated in the indicators influencing the health tourism marketing model. These steps include three basic dimensions of international marketing (international introduction); Marketing elements and facilities are available. In this context, 3 main dimensions were identified based on 25 themes and 103 sub-themes, and the identified classes were presented with more indicators.<br>
<br>
<strong> Conclusion</strong>: Based on the findings obtained in the design of the health tourism marketing model and its effect on attracting tourism in the health villages, attention should be paid to the infrastructure, facilities and conditions along with the general marketing model<br>
<br>
گردشگری, سنتز پژوهی, گردشگری سلامت, دهکده های سلامت
Tourism, Synthesis Study, Health Tourism, Health Villages
81
93
http://journal.ihepsa.ir/browse.php?a_code=A-10-2658-1&slc_lang=fa&sid=1
Forough
Zekavoti
فروغ
زکاوتی
zekavatiforough@yahgo.com
100319475328460019506
100319475328460019506
No
Department of Business Management, Khoramshahr International Branch, Islamic Azad University, Khoramshahr, Iran
گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاداسلامی
Leila
Andrevaj
لیلا
آندرواژ
leila.andervazh@srb.iau.ac.ir
100319475328460019507
100319475328460019507
Yes
Department of Management, Khoramshahr International Branch, Islamic Azad University, Khoramshahr
گروه مدیریت ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاداسلامی
Soheila
Zarin Joy
سهیلا
زرین جویی
dr.zarinjoy.s@gmail.com
100319475328460019508
100319475328460019508
No
Department of Business Management, Abadan Branch, Islamic Azad University
گروه مدیریت بازرگانی ، واحد آبادان ، دانشگاه آزاد اسلامی ، آبادان