[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پرداخت الکترونیک ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
بانک ها و نمایه نامه ها













..
:: دوره 7، شماره 1 - ( بهار 1398 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 108-93 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین مدل بازاریابی اجتماعی برای ارتقای مشارکت میان‌سالان آگاه و کم‌درآمد در فعالیت بدنی منظم، یک مطالعۀ کیفی
سعید مخلصی* ، حسین اکبری یزدی ، علیرضا الهی ، محمد خبیری
چکیده:   (4865 مشاهده)
زمینه و هدف: میان‌سالی دوره‌ای مهم از زندگی بوده که با کاهش آمادگی جسمانی همراه است؛ ازاین‌رو مشارکت در فعالیت بدنی منظم در این دوره، اهمیت بسیاری دارد. هدف از این پژوهش تدوین مدل بازاریابی اجتماعی برای ارتقای مشارکت میان‌سالان آگاه و کم‌درآمد در فعالیت بدنی منظم است.
مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر از نوع مطالعات کیفی با رویکرد داده بنیاد است که در دو مرحله انجام گرفت. مرحلۀ‌ اول شامل شناخت دیدگاه مخاطبین هدف دربارۀ مشارکت در فعالیت بدنی و مرحلۀ دوم شامل تعیین راهکارهای آمیختۀ‌ بازاریابی اجتماعی و تدوین مدل پژوهش بوده است. جامعۀ‌ آماری مرحلۀ اول را افراد سالم 45 تا 64 ساله تشکیل می‌دادند و در مرحلۀ‌ دوم، جامعۀ‌ آماری شامل متخصصین مربوطه بود. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و نظری انجام شد و داده‌ها از طریق 3 گروه کانونی و 18 مصاحبۀ‌ عمیق نیمه‌ساختاریافته گردآوری شدند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش کدگذاری سه‌مرحله‌ای استفاده شد و اعتبار داده‌ها به روش‌های استاندارد بررسی شد.
یافته‌ها: پس از شناسایی موانع درونی و بیرونی و تسهیل‌کننده‌های مشارکت میان‌سالان آگاه و کم‌درآمد در فعالیت بدنی منظم، راهکارهای آمیختۀ بازاریابی اجتماعی شامل راهکارهای محصول، مکان، ترویج و قیمت، تعیین شدند و مدل نهایی پژوهش تدوین شد.
نتیجه‌گیری: برای ارتقای مشارکت میان‌سالان آگاه و کم‌درآمد در فعالیت بدنی منظم، می‌بایست فعالیت‌های بدنی استاندارد، اصولی، مفرح و ‌اجرایی با کمترین هزینه‌های ممکن و بهترین شرایط دسترسی، با مناسب‌ترین پیام‌های ترویجی به مخاطبان هدف عرضه شوند.

 
واژه‌های کلیدی: فعالیت بدنی، بازاریابی اجتماعی، میان‌سالی، کم‌درآمد
متن کامل [PDF 3186 kb]   (3070 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: سلامت عمومی
دریافت: 1397/5/10 | پذیرش: 1397/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mokhlesi S, Akbari Yazdi H, Elahi A, Khabiri M. Developing a Social Marketing Model to Promote Well-Informed and Low-Income Middle- Aged Participation in Regular Physical Activity, a Qualitative Study. Iran J Health Educ Health Promot 2019; 7 (1) :93-108
URL: http://journal.ihepsa.ir/article-1-1032-fa.html

مخلصی سعید، اکبری یزدی حسین، الهی علیرضا، خبیری محمد. تدوین مدل بازاریابی اجتماعی برای ارتقای مشارکت میان‌سالان آگاه و کم‌درآمد در فعالیت بدنی منظم، یک مطالعۀ کیفی. آموزش بهداشت و ارتقای سلامت. 1398; 7 (1) :93-108

URL: http://journal.ihepsa.ir/article-1-1032-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 1 - ( بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران Iranian Journal of Health Education and Health Promotion
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 39 queries by YEKTAWEB 4645