[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: در حال انتشار ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل بازاریابی گردشگری سلامت در دهکده های سلامت
فروغ زکاوتی ، لیلا آندرواژ* ، سهیلا زرین جویی
چکیده:   (63 مشاهده)
زمینه و اهداف: گردشگری سلامت آینده گردشگری می باشد، بر همین اساس بررسی پیرامون آن مساله اساسی و مهم می باشد و این تحقیق در همین راستا با هدف طراحی مدل بازاریابی گردشگری سلامت در دهکده های سلامت شکل گرفت.

مواد و روش ها: این پژوهش از انواع تحقیقات سنتز پژوهی مبتنی بر رویکرد بررسی مطالعاتی در حیطه موضوع مورد بررسی بود و از همین رو جامعه این تحقیق کلیه مقالات و پژوهش های در دامنه سال های 2010 تا 2021 داخلی و خارجی بود که پس از انتخاب اولیه 69 پژوهش، 23 تحقیق به بررسی نهایی این پژوهش راه یافتند.

یافته ها: یافته ها نشان داد در زمینه اثر گذاری بر مدل بازاریابی گردشگری سلامت و تاثیر آن در جذب توریسم بر اساس بررسی های اولیه در شاخص های اثر گذار بر مدل بازاریابی گردشگری سلامت سه طبقه کلی قابل استنباط و بررسی است. این مراحل شامل سه بعد اساسی بازاریابی بین الملل(معرفی بین الملل)؛ عناصر بازاریابی و امکانات و تسهیلات موجود می باشد. در این زمینه 3 بعد اصلی بر اساس 25 مضمون و 103 زیر مضمون شناسایی گردید و طبقات شناسایی شده با نشانگرهای بیشتری ارائه گردید.

نتیجه گیری: بر اساس یافته های بدست آمده  در طراحی مدل بازاریابی گردشگری سلامت و تاثیر آن در جذب توریسم در دهکده های سلامت باید توجه به زیر ساخت ها و امکانات و شرایط در کنار  الگوی بازاریابی  کلی مورد هدف قرار گیرد.

 
شماره‌ی مقاله: 7
واژه‌های کلیدی: گردشگری، سنتز پژوهی، گردشگری سلامت، دهکده های سلامت
متن کامل [PDF 774 kb]   (22 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش بهداشت و ارتقای سلامت
دریافت: 1401/5/19 | پذیرش: 1401/10/25
فهرست منابع
1. Safarabadi A, Ahmadpour A. Planning promenades around cities with an emphasis on health tourism; Case Study of Todluyeh Spa, Journal of Spatial Planning.2019; 9 (31).
2. Marchant B, Mottiar Z. Understanding lifestyle entrepreneurs and digging beneath the issue of profits: Profiling surf tourism lifestyle entrepreneurs in Ireland. Tourism Planning & Development. 2011 May 1; 8(2):171-83. [DOI:10.1080/21568316.2011.573917]
3. Ujang N, Kozlowski M, Maulan S. Linking place attachment and social interaction: towards meaningful public places. Journal of Place Management and Development. 2018 Mar 5. https://doi.org/10.1108/JPMD-01-2017-0012 [DOI:10.1108/JPMD-01-2017-0012.]
4. Amani H, Taghizadeh Bafrouyeh A, Tayebi nia A. Economic poverty in the face with urban tourism in the direction of sustainable urban development with emphasis on urban management in metropolitan areas, The first conference to study the challenges and present new solutions for urban management, Tehran, Tehran Municipality Basij Organization. 2018.
5. Xu Z, Zhang J. Antecedents and consequences of place attachment: A comparison of Chinese and Western urban tourists in Hangzhou, China. Journal of Destination Marketing & Management. 2016 Jun 1; 5(2):86-96. [DOI:10.1016/j.jdmm.2015.11.003]
6. Khanal BP, Shimizu T. Strategies for Development of Yoga, Ayurveda, and Meditation-based Health Tourism in Nepal: Using SWOT Analysis. Journal of Tourism & Adventure. 2019 Oct 15; 2(1):85-107. [DOI:10.3126/jota.v2i1.25934]
7. Heidarzadeh Khoei N. A Study of Effective Marketing Strategies for Health Tourism in Iran, the Third International Conference on Management in the 21st Century.2016.
8. Khosh Tinat B, Sabahi A. The Relationship between Strategic Marketing and Sustainable Development of Health Tourism in Iran, Fifth National Conference on Applied Research in Management and Accounting, Tehran.2018.
9. Ghasemi M, Movahed A, Kadkhodai S. An analysis of theoretical models and present a conceptual model for the development of medical tourism capacity in Iran, Fourteenth Congress of the Geographical Association of Iran, Tehran, and Geographical Association of Iran. 2019.
10. Buse CE, Unluonen K. Economic evaluation of health tourism in Turkey. Journal of Tourismology. 2020; 6(1):99-109. [DOI:10.26650/jot.2020.6.1.0015]
11. Sandelowski M, Barroso J. Handbook for synthesizing qualitative research. Springer publishing company; 2006 Jul 24.
12. Malmir M, Salehi K, Moghadamzadeh A, Dehghani M. Dimensions and Levels of Quality Culture in the Higher Education System: A Systematic Review. Educational Measurement and Evaluation Studies. 2021; 11(36), 29-53. doi: 10.22034/emes.2021.251556.
13. Jafari Nejad N, Moqbel Ba'arz A, Azar A. Identifying and extracting the main components affecting risk management by meta-combination method, Industrial Management Perspective.2014; 4 (3), 79-57.
14. Sanavi Garossian V, Mirabi V, Kordloui H, Hassanpour I. Identifying and ranking the factors affecting the marketing of services in the field of health tourism in Mashhad using fuzzy TOPSIS technique, Journal of Tourism Management Studies. 2019; 14 (45).
15. Alipour Kanari M, Amirdehi S. Factors affecting the development of health-medical tourism in hospitals of Mazandaran province and its prioritization, Third National Conference on Organizational Transformation and Innovation with the approach of the Iranian Islamic model of progress, Mashhad. 2018.
16. Harandi A, Mirzaeian Khamseh P. Explain the model of attracting health tourists: Using the data theory strategy of the classical foundation. Journal of Urban Tourism.2017; 4 (1), 87-98.
17. Kazemi RM, Moazami Goodarzi R. Electronic Marketing Program in Medical Tourism Industry, 2nd International Conference on Industrial Engineering and Management, Tehran. 2015.
18. Heidarzadeh Khoei N, Ghorbani A. Medical Tourism Marketing and Its Challenges in Iran, 2nd International Conference on Management of Challenges and Solutions, Shiraz. 2014.
19. Da Costa Guerra RJ, Gonçalves EC, Figueiredo V. Managing Partnerships Between Tourism and Hospitality Stakeholders: The Case of Health and Wellness Products in Portugal. InHandbook of Research on the Role of Tourism in Achieving Sustainable Development Goals. 2021; 313-324. IGI Global. [DOI:10.4018/978-1-7998-5691-7.ch019] [PMCID]
20. Büyüközkan G, Mukul E, Kongar E. Health tourism strategy selection via SWOT analysis and integrated hesitant fuzzy linguistic AHP-MABAC approach. Socio-Economic Planning Sciences. 2021 Apr 1; 74:100929. [DOI:10.1016/j.seps.2020.100929]
21. Ulusoy H, Tosun N. Comparisons of Health Tourism within the EU Countries. InStrategic Innovative Marketing and Tourism 2020 (pp. 385-392). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-36126-6_42 [DOI:10.1007/978-3-030-36126-6_42.]
22. Lee TJ, Han JS, Ko TG. Health-oriented tourists and sustainable domestic tourism. Sustainability. 2020 Jan; 12(12):4988. [DOI:10.3390/su12124988]
23. Şengül C, Hakan ÇO. Healthcare Tourism in Second Decade of 21st Century-A Review of Turkey as the New Global Center for International Patients. Journal of Health SystemsandPolicies.2020;2(1):56-86. https://dergipark.org.tr/en/pub/jhesp/issue/54021/683545.
24. Ridderstaat J, Singh D, DeMicco F. The impact of major tourist markets on health tourism spending in the United States. Journal of destination marketing & management. 2019 Mar 1; 11:270-80. [DOI:10.1016/j.jdmm.2018.05.003]
25. Sag I, Zengul FD. Why medical tourists choose Turkey as a medical tourism destination? Journal of Hospitality and Tourism Insights. 2018 Nov 22. [DOI:10.1108/JHTI-05-2018-0031]
26. Moghadam FN, Asl IM, Hessam S. Marketing pattern for providing health tourism services in Iran. Social Work and Social Welfare. 2020 Dec 18; 2:74-81. [DOI:10.25082/SWSW.2020.01.005]
27. Hwang S, Lee D, Kang CY. Medical tourism: focusing on patients' prior, current, and post experience. International journal of quality innovation. 2018 Dec; 4(1):1-22. https://doi.org/10.1186/s40887-018-0024-2 [DOI:10.1186/s40887-018-0024-2.]
28. Abbas J, Mubeen R, Iorember PT, Raza S, Mamirkulova G. Exploring the impact of COVID-19 on tourism: transformational potential and implications for a sustainable recovery of the travel and leisure industry. Current Research in Behavioral Sciences. 2021 Nov 1; 2:100033. [DOI:10.1016/j.crbeha.2021.100033] [PMCID]
29. Hamzah MI, Othman AK, Hassan F. Moderating role of customer orientation on the link between markets oriented behaviors and proactive service performance among relationship managers in the business banking industry. Procedia-Social and Behavioral Sciences. 2016 Jun 15; 224:109-16. [DOI:10.1016/j.sbspro.2016.05.412]
30. Cleave E, Arku G, Sadler R, Gilliland J. The role of place branding in local and regional economic development: bridging the gap between policy and practicality. Regional Studies, Regional Science. 2016 Jan 1; 3(1):207-28. [DOI:10.1080/21681376.2016.1163506]
31. Akkucuk U, Esmaeili J. The impact of brands on consumer buying behavior: An empirical study on smartphone buyers. International Journal of Research in Business and Social Science (2147-4478). 2016 Jul 20; 5(4):1-6. [DOI:10.20525/ijrbs.v5i4.551]
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA

Ethics code: A-10-2658-1



XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران Iranian Journal of Health Education and Health Promotion
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4540