Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Health Education and Health Promotion

فصلنامه آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران



Volume 4, Number 4 (2017-1)


The Role of Educational Planner in E-Learning Process Improvement: Developing Teaching Strategies, Teachers’ Rolls, Concept, and Evaluation System
نقش برنامه ریزان آموزشی در بهبود فرایند یادگیری الکترونیکی آموزش پزشکی: تعیین نقش ها و صلاحیت های مدرسان، استراتژی های تدریس، محتوای دیجیتالی، و نظام ارزشیابی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Anthropometric Characteristics with Social Physique Anxiety among Alzahra University Staff
ارتباط بین ویژگی‌های آنتروپومتریکی با اضطراب بدنی اجتماعی در کارکنان دانشگاه الزهرا (س)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of a Social Cognitive Theory-based Educational Intervention on the Physical Activity of Female Adolescents
تأثیر مداخله برنامه آموزشی مبتنی بر الگوی شناختی-اجتماعی بر فعالیت بدنی در دختران نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of an Educational Intervention Based on Health Belief Model on Improving Smoking Preventive Behaviors among Students
تأثیر برنامه آموزشی مبتنی بر الگوی اعتقاد بهداشتی بر بهبود رفتارهای پیشگیرانه از مصرف سیگار در دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Mediator Role of Marital Adjustment in Relation to Prediction of Physical and Mental Health among Primary School Married Teachers
نقش واسطه‌ای سازگاری زناشویی در رابطه با پیش‌بینی سلامت جسمی و روانی معلمان متأهل ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Preventive Behaviors of Brucellosis in Khash City Ranchers Based on Health Belief Model
بررسی رفتارهای پیشگیری‌کننده تب مالت در دامداران شهرستان خاش بر اساس الگوی اعتقاد بهداشتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Education Based on Health Belief Model on Mammography among Bushehrian Teachers
تأثیر آموزش مبتنی بر الگوی اعتقاد بهداشتی بر انجام ماموگرافی بین معلمان شهر بوشهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Educational Intervention Based on PRECEDE-PROCEED Model on the Life Quality of Women-Headed Households Covered By Tehran Welfare Organization
تأثیر مداخله آموزشی مبتنی بر الگوی پرسید- پروسید روی کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles